Fabrikant: Bombardier
Type: Traxx F140MS
Nummer: 34344
Afgeleverd: 2007
De locomotief was sinds april 2008 in dienst van ITL. Deze was eigendom van CB Rail.
Locomotief 186 149 - in gezelschap van diesellocomotief 6424 - in de Amsterdam Westhaven in ITL-livrei (21 februari 2009).
Locomotief 186 149 in de sneeuw in de Amsterdam Westhaven (3 januari 2010).
De locomotief in het nieuwe Captrain livrei. De rode omlijsting van de onderste frontseinen zou later ook groen worden (Roosendaal, 25 maart 2010).
Locomotief 186 149 in Captrain-uitmonstering passeert Amsterdam Centraal op 12 januari 2013.
Van 26 maart - 10 juni 2013 was de locomotief actief voor Continental Rail Services (CRS). De locomotief arriveerde op 19 juli 2013 op de Watergraafsmeer om te worden ingezet door de NS.
De locomotief en 186 148 maakten in december 2014 en januari 2015 proefritten naar Emmerich om de ETCS te beproeven.
Naast inzet in de City Night Line-dienst, werd de locomotief ook regelmatig ingezet voor de Intercity Amsterdam - Berlijn. Dit in verband met de hoge defectenstand van NS-locomotieven in de serie 1700. De locomotief bracht op 29 augustus 2015 de Intercity Berlijn - Amsterdam van Enmerich naar Amsterdam.
Op 17 september 2016 ging de locomotief naar Dessau voor revisie, op 14 november kwam deze weer terug
In 2017 werd de locomotief ingezet met ICR-rijtuigen op de verbinding Breda - Amsterdam Centraal. 186 149 maakt aanstalten te vertrekken uit Rotterdam Centraal (5 januari 2017).
Op zaterdag 26 mei 2018 komt de locomotief met een Intercity Direct stam aan de haak binnen te Amsterdam Centraal.
Locomotief 186 149 aan de voorzijde locomotief 186 022 en daartussen negen IC-rijtuigen te Amsterdam Centraal (26 januari 2019).
Locomotief 186 149 staat te rusten te Amsterdam aan de Dortmuiden. Hier eindigt de bovenleiding en zijn diesellocomotieven noodzakelijk voor treinbewegingen. Boven is de Railexperts 6002 te zien, onder de VFST 1001384 (22 maart 2025).