V250-treinstel 4883

Fabrikant: AnsaldoBreda

In Nederland: 28 december 2011 (de latere 4806)*

Retour Italië: 25 oktober 2014 (voormalige 4807)*

*Verwarrring over nummer 4883

Er lijken drie treinstellen te zijn geweest die nummer 4883 droegen.

  1. Er kwam een stel in de nacht van 28 op 29 december 2011 aan in Nederland met nummer 4883. Dit stel kwam als nummer 4806 op 18 mei 2012 in gebruik bij Hispeed Alliance.
  2. Het treinstel dat oorspronkelijk nummer 4806 had. Dit arriveerde in de nacht van 27 op 28 april 2009 in Nederland. Dit teststel had nog geen interieur - bij aankomst in Nederland werd meetapparatuur ingebouwd voor de nodige testen en toelatingsritten. Op 17 juni 2011 ging het terug naar Italië voor de inbouw van interieur en kreeg nummer 4883. Ten tijde van het stopzetten van het V250-project door NS en NMBS bevond dit treinstel zich in nog Italië.
  3. Het treinstel met oorspronkelijk nummer 4807 is voor de helft omgenummerd naar nummer 4883. Dit treinstel bevond zich ten tijde van de dubbele nummering op de Watergraafsmeer (2013)

Het bovenste nummer geeft aan dat het treinstel 4883 betreft; het onderste 4807 (Amsterdam Watergraafsmeer, 2 augustus 2013).

2013

Stel 4883 (of 4807?) op de Watergraafsmeer, 2 augustus 2013.

2014

Het stel 4883 (voormalige 4807) werd in januari 2014 vervoerd naar de voormalige Nedtrain-werkplaats Zaanstraat. AnsaldoBreda werkte daar aan het verbeteren van de stellen.

Op 25 oktober 2014 ging het stel terug naar Italië.

www.v250.nl

datum bewerking: 1 I 2019