Traxx-locomotief NS 186 240 - NMBS 2844
Fabrikant: Bombardier
Type: Traxx F140MS
Nummer: 34457
Afgeleverd: 2009

2011

186 240 was op 5 maart 2011 te Rotterdam Centraal. De locomotief werd gebruikt voor wegleerritten tussen Rotterdam en Breda met het oog op de inzet van de Fyra op dit traject vanaf april 2011. De locomotief werd ook gebruikt voor testen van de beveiliging (ERTMS level 2) op de HSL. Omdat er geen deurbedieningseenheid in de loc zat, werd hij niet ingezet voor reizigersvervoer. Later werd de locomotief wel ingezet in het reizigersvervoer.
De bestickering dateert van de aanwezigheid van de loocomotief op de Innotrans-beurs in Berlijn.
Op 8 april 2011 is de loc teruggegaan naar de leasemaatschappij die hem meteen aan de NMBS ter beschikking stelde voor testritten. 
Van 13 juni 2011 tot 17 juli 2011 is de loc in gebruik bij de Tsjechische vervoerder Railtransport en later naar de vervoerder: Metrans.

2012
In februari 2012 werd de locomotief verhuurd aan Railpool en onderverhuurd aan achtereenvolgens Rurtalbahn Cargo (februari - mei 2012), SBB Cargo, METRANS Rail, Rurtalbahn Cargo en weer METRANS Rail. Op 4 januari 2013 wordt de locomotief eigendom van Macquarie European Rail. Die verhuurde de 186 240 vervolgens aan Captrain Netherlands en Rurtalbahn Cargo. 

2014
Vanaf december 2014 huurt de NMBS de locomotief en geeft hem nummer 2844. De locomotief werd ingezet in de Beneluxdienst - zo deed de locomotief op 21 februari 2015 Roosendaal aan.

2015
Ook op 27 juni 2015 was NMBS-locomotief 2844 in de Beneluxdienst actief. De trein is zojuist vertrokken uit station Roosendaal richting Essen en passeert de overweg aan de Kade - de overweg die lokaal ook wel werd aangeduid als "de schuiven": 

2016

In 2016 werd de locomotief ook ingezet in de Benelux-dienst. Locomotief 2844 verliet op 28 oktober 2016 Amsterdam Centraal op weg naar Brussel Zuid. De locomotief trekt een stam met NMBS-rijtuigen die de ICR-rijtuigen vervingen die werden gereviseerd ). Rechts passeerde zij soortgenoot 186 029.

2017
In de eerste maanden van 2017 is de locomotief gereviseerd in Dessau. De locomotief werd dat jaar weer ingezet door de NS. 
Het Belgische beveiligingssysteem TBL1+ (Transmissie Baken/Locomotief) dat wordt ingezet op het Belgische net, was niet meert nodig. De aanduiding op de locomotief dat het systeem aanwezig was, werd daarom afgeplakt. 
TBL 1+  herhaalt het seinbeeld in de cabine. Het systeem activeert de noodrem van een trein een rood sein passeert. Op de locomotieven kwamen aanduidingen dat het systeem was geïnstalleerd.