ITL / Captrain / CRS / NS Traxx-locomotief 186 148
Fabrikant: Bombardier
Type: Traxx F140MS
Nummer: 34340
Afgeleverd: 2007

2008 / 2009
De locomotief werd in 2008 geleverd aan CB Rail. Op 25 maart kwam ze in dienst; vanaf april werd de locomotief gehuurd door ITL. Op 28 augustus 2009 was de locomotief te Amsterdam Centraal.

2010
In 2010 ging ITL over in Captrain. De locomotief werd ontstickerd en kreeg daarna een Captrain-kleedje. De locomotief was in Roosendaal op 25 maart 2010 (ontstickerd) en op 9 april 2010 (Captrain logo). 
Beide foto's zijn gemaakt door Theo Neutelings Mzn.

2013
Van 26 maart 2013 tot en met 10 juni 2013 werd de locomotief gehuurd door CRS (Continental Rail Services). Vanaf 1 december 2013 huurt NS de locomotief.

2014
De locomotief werd in eerste instantie niet ingezet in de reizigersdienst. Op 29 en 30 juli 2014 rijdt de locomotief proefritten met een stam bestaande uit 7 ICR-rijtuigen. De groene accenten rond de onderste frontseinen verraden de Captrain-inzet.
Doel van deze ritten is afnameprogramma voor de nieuwe locomotieven van de serie 186  te testen. De NS heeft een aantal nieuwe locomotieven ven het zelfde type aangeschaft bij Bombardier, na het mislukken van het V250-project. 
Op 30 juli 2014 vonden de tests plaats op het HSL-traject en locomotief 186 148 kwam door te Hoofddorp. .
De loc 186 148 en
186 149 maakten in december 2014 en januari 2015 proefritten naar Emmerich om de ETCS te beproeven. Doel was toekomstige inzet in de City Night Line voor te bereiden.

2015
Naast inzet in de CNL-dienst, wordt de locomotief ook regelmatig ingezet voor de Intercity Amsterdam - Berlijn. Dit in verband met de hoge defectenstand van NS-locomotieven in de serie 1700. Zo werd de locomotief ingezet in de dienst naar Duitsland tot Bad Bentheim op 24 juli 2015 (Amsterdam Centraal).
Vanaf oktober 2015 werd de locomotief ingezet in de Intercity Direct-dienst en deed zo ook Rotterdam Centraal aan (22 december 2015)

2016
De locomotief - die geleast wordt van Macquarie - keerde terug Dessau op 26 juni 2016, alwaar hij gereviseerd werd.

2017
Na revisie zit de locomotief weer strak in de verf - op 15 oktober komt de locomotief aan in Amsterdam Centraal.