V250-treinstel 4809
2011
Fyra-treinstel V250 4809 kwam op 11 november 2011 aan in de Watergraafsmeer - vreemd genoeg getooid met nummer 4532. Het stel stond sinds 25 oktober 2011 in Emmerich vanwege een defecte remwagen.
2012
Het stel werd op 7 september 2012 overgedragen door NS Financial Services aan NS Hispeed.
Hier stel 4809 te Amsterdam Centraal op 15 december 2012.
Het treinstel op dezelfde dag. dezelfde plaats, maar enige uren later. (4809, 15 december 2012, Amsterdam Centraal)

Treinstel 4809 overbrugt het Hollands Diep op 30 december 2012. Deze prachtige foto werd gemaakt door Christian de Jong.
2013
Het zwarte cijfer is inmiddels vervangen door een wit, maar men heeft niet de moeite genomen de beschermfolie er af te halen. Stel 4809, 12 januari 2013, Amsterdam Centraal).

Dit stel had een cameraset aan boord die bij daglicht opnamen kon maken - daarom werd gepland om het stel bij voorkeur in te stellen in het wintertestprogramma in de tweede helft van januari 2013. De camera had zicht op een bak-overgang (de overgang tussen twee wagons) om het effect van ijs en sneeuw vast te leggen.
Dit stel werd grondig onderzocht om te beoordelen of de NS door zou gaan met V250-project. Gedurende 4 dagen werd het stel onderzocht in Leidschendam door kwaliteitsmedewerkers van NedTrain. Zij onderzochten de helft van het stel (de stellen zijn symmetrisch wat betreft techniek). Het onderzoek wees op 266 te herstellen punten en een PQI score van 1157 voor een halve trein; waarbij de maximumnorm na onderhoud 10 punten is. (PQI (Product Quality Index) is een methode om de kwaliteit te kwantificeren).
Ten tijde van het stopzetten van het V250-project door NS en NMBS bevond dit treinstel zich te Amsterdam Watergraafsmeer.
2014
Op 2 oktober 2014 ging het stel getrokken door TXL loc 189 997 terug naar Italië.