V250-treinstel 4811
2012
Fyra-treinstel V250 4811 kwam op 28 mei 2012 aan in Nederland. Het stel werd op 6 juli 2012 overgedragen door NS Financial Services aan NS Hispeed.

Op 24 oktober 2012 werd het stel beproefd. Tijdens deze test stond het stel stil in Amsterdam Centraal - de opschriften op de verschillende rijtuigen waren daarbij goed te bewonderen.
De zwarte nummers op de koppen zijn inmiddels vervangen door witte. Een van de koppelingen is afgedekt met plakband - het afdekklepje is waarschijnlijk defect. Brussel Zuid, 28 december 2012.
2013
Dit stel werd grondig onderzocht om te beoordelen of de NS door zou gaan met V250-project. Gedurende 6 dagen werd het stel onderzocht in de Watergraafsmeer door kwaliteitsmedewerkers van NedTrain en AnsaldoBreda. Zij onderzochten de helft van het stel (de stellen zijn symmetrisch wat betreft techniek). Het onderzoek wees op 290 te herstellen punten en een PQI score van 2019 voor een halve trein; waarbij de maximumnorm na onderhoud 10 punten is. (PQI (Product Quality Index) is een methode om de kwaliteit te kwantificeren).
Ten tijde van het stopzetten van het V250-project door NS en NMBS bevond dit treinstel zich te Amsterdam Watergraafsmeer.
2014
Op 14 oktober 2014 ging het stel terug naar Italië.

Terug naar de overzichtspagina van V250.