V250-treinstel 4806
Fyra-treinstel V250 4806 (eerste versie) arriveerde in de nacht van 27 op 28 april 2009 in Nederland. Dit teststel had nog geen interieur - bij aankomst in Nederland werd meetapparatuur ingebouwd voor de nodige testen en toelatingsritten. Op 17 juni 2011 ging het stel terug naar Italië (Pistola) voor de inbouw van interieur.
In het voorjaar 2012 kreeg stel 4883 het nummer 4806. Als 4883 kwam het stel aan in Nederland op 29 december 2011. Als 4806 werd het vanaf 16 mei 2012 geleast door NS Hispeed. Dit stel reed de eerste slag met reizigers op 29 juli 2012.

Treinstel 4806 (eerste versie) tijdens een testrit op 28 juli 2009 te Amsterdam Centraal. Het betrof - zo bleek uit de briefjes die achter een raam waren geplakt - een rit die werd uitgevoerd door Lloyd's Register Rail Europe in samenwerking met de fabrikant Ansaldo Breda. Deze laatste naam is ook aangebracht op de koppen van het treinstel. Dit stel zou later naar Italië gaan voor de inbouw van interieur en kreeg nummer 4883. Ten tijde van het stopzetten van het V250-project door NS en NMBS bevond dit stel zich in Italië.


Op 19 september 2009 vond een afscheidsrit plaats met plan T. De excursie deed ook de werkplaats Watergraafsmeer aan voor een line-up. Daar maakte stel 4806 (eerste vversie) ook deel van uit, net als ICR-stuurstandrijtuig 50 84 28-70 108, plan T 531, Traxx 186 116 en het enig bewaarde TEE-stel van Nederlands-Zwiterse makelij.


Stel 4806 (tweede versie, ex 4883) op 17 september 2012 te Schiphol om 13.25 - de tweede week van inzet in de reguliere dienstregeling. Deze trein werd niet op de vertrekstaten aangekondigd en reed ook slechts één maal per drie uur - bij gebrek aan stellen zonder mankementen. Overigens ging de trein niet verder dan Rotterdam.
Stel 4806 (tweede versie) raast op 23 oktober 2012 voorbij in Hoofddorp op weg naar Schiphol.
Stel 4806 (tweede versie) staat op 15 december op de Watergraafsmeer, nog net zichtbaar uit voorbijrijdende treinen. Op de achtergrond staan twee 1200-locs - materieel dat 60 jaar ouder is en nog steeds in de commerciële dienst actief is. 
Ten tijde van het stopzetten van het V250-project door NS en NMBS bevond dit treinstel zich te Amsterdam Watergraafsmeer.
2014
Op 11 oktober 2014 ging het stel terug naar Italië.