4976 - 4776
Hieronder een overzicht stam 4976. De exacte samenstelling wordt zichtbaar door te klikken op de plaatsnaam met datum.

 Rotterdam, 2009.06.21 Op 21 juni 2009 is stam 4976 gefotografeerd in Rotterdam, zonder eindrijtuig 50 84 20-70 571. Dit is vervangen door Beneluxstuurstandrijtuig 50 84 28-70 103. De tractie werd beurtelings geleverd door NS Hispeedlocs: 186 111 en 186 122.
 Amsterdam, 2009.07.13 Enige weken later stam 4976 - in ongewijzigde samenstelling - gefotografeerd in Amsterdam. De tractie werd nu door één NS Hispeedloc geleverd: 186 122.
 Amsterdam, 2009.07.28 Twee weken later reed stam 4976 maar met 6 rijtuigen. Rijtuig 50 84 20-70 571 is niet opgenomen en ook niet vervangen. De tractie werd nu door NMBS-loc 1186 geleverd.
 Rotterdam, 2010.03.14 Op 14 maart 2010 is stam 4976 gefotografeerd te Rotterdam Centraal, zonder eindrijtuig 50 84 20-70 571. Dit is vervangen door Beneluxstuurstandrijtuig 50 84 28-70 103. De stam heeft weer zeven rijtuigen .De tractie werd geleverd door NMBS loc: 2843 (186 235).
 Amsterdam, 2010.04.23 Op 23 april 2010 maakt eindrijtuig 50 84 20-70 571 weer deel uit van de stam. Nu is 50 84 20-70 209 uit de stam gehaald. De tractie werd geleverd door NMBS loc: 1181.
 Amsterdam, 2010.05.23 Op 1e Pinkersdag 2010 is de samenstelling ongewijzigd ten opzichte van een maand geleden. Rijtuig 50 84 20-70 209 is uit de stam gehaald en wordt vervangen door 50 84 28-70 103. De tractie werd geleverd door NMBS loc: 186 224 (2832).
 Amsterdam, 2010.05.29 Een weekje later dezelfde stam in dezelfde samenstelling. De tractie werd geleverd door NMBS loc: 186 234 (2842).
 Amsterdam, 2010.07.04
Het stuurstandrijtuig 50 84 28-70 103 is uitgenomen en terzijde gezet op 28 juni 2010. In de stam is zijn plek ingenomen door 50 84 20-70 421 - een rijtuig dat eerder in Fyra-stam 4982 is ingezet. De tractie werd geleverd door NMBS-loc 2802 (186 124).
 Brussel Zuid, 2010.08.14
Geen wijzigingen in de stam.
 Brussel Zuid, 2010.08.15 Een dag later: is de stam ongewijzigd. Tractie wordt geleverd door 186 125 (2803)
 Amsterdam, 2010.09.05 Begin september 2010 is de stam nog steeds ongewijzigd. Tractie wordt geleverd door 186 224 (2832).
 Roosendaal, 2011.01.16 In het begin van 2011 rijdt de stam nog met 6 rijtuigen: rijtuig 50 84 20-70 421 is uitgerangeerd en heeft een plaats gevonden in stam 4936.
 Amsterdam, 2011.01.29 Twee weken later is de stam uitgebreid met een geel-blauw ICRm-rijtuig: 50 84 20-70 258. Dit rijtuig is op 27 januari 2011 aan de stam toegevoegd. 
 Amsterdam, 2011.04.22 De positie van rijtuig 50 84 20-70 258 is omgewisseld met die van 50 84 20-70 571. Dat betekent dat het geel-blauwe rijtuig niet meer aan het einde van de stam zit.
 Amsterdam, 2011.07.02De stam is drie maanden later nog ongewijzigd.
 Brussel Zuid, 2011.08.07Inmiddels is besloten de stammen om te vormen: aan de twee uiteinden zijn de eersteklaswagons geplaatst.
 Amsterdam, 2011.10.02De stam is ongewijzigd.
 Brussel Zuid. 2012.08.01Alle rijtuigen - met uitzondering van het BD-rijtuig - zijn voorzien van stickers "InterCity Brussel. Amsterdam - Brussel v.v.". 
 Rotterdam, 2012.09.01Exact een maand later: geen wijzigingen in de stam.
 Brussel Zuid, 2014.01.03De stam werd ook ingezet op de verbinding tussen Den Haag HS en Brussel Zuid v.v.
 2014.05.19Stam 4772 werd uit elkaar gehaald om de andere Beneluxstammen tijdelijk te kunnnen verlengen tot 8 rijtuigen. Stam 4776 werd versterkt met rijtuig 82-70 972.
 Roosendaal, 2014.07.13De stam is versterkt met rijtuig 82-70 972 - één eerste klasrijtuig is uit de stam gehaald (10-492). De rijtuigen 20-418 en 20-207 zijn er ook uit - .29-450 en 20-542 zijn de vervangers.
 Brussel Zuid.2014.12.28Eerste klas-rijtuig 10-492 is weer van de partij - 82-972 is uitgenomen. Voor het overige: geen wijzigingen. Trekkracht was loc 2803



Subpagina''s (22): Alle weergeven